Z GIBANJEM DO ZNANJA – 3. DEL

V preteklih prispevkih smo prikazali nekaj primerov učenja z gibanjem v naravi.

 

Ker pa okoliščine za pouk na prostem niso vedno primerne, vam tokrat predstavljamo nekaj primerov učenja z gibanjem, ki jih lahko uporabite tudi v razredu.

 

Učenje z igro in gibanjem v razredu

 

Tudi ko zunanji pogoji niso primerni za gibanje in učenje na prostem, lahko različne aktivnosti, ki omogočajo učencem pridobivati znanje in se hkrati gibati, izvajamo v razredu. V nadaljevanju opisujemo nekaj primerov tovrstnih dejavnosti.

 

Pantomima

 

Gibanje pa lahko v pouk posameznih (nešportnih) predmetov vključimo tudi v razredu, ko vremenske razmere za pouk na prostem niso ugodne in so učenci v razredih ves čas pouka. Ena izmed iger, ki jih lahko vključimo v pouk slovenščine, je igra pantomime.

 

Slika 7: Pantomima pri pouku slovenščine.

Slika 7: Pantomima pri pouku slovenščine.

 

Opis igre

Eden izmed učencev poskuša s pomočjo kretenj, obrazne mimike ipd. nebesednim načinom sporočanja učencem prikazati besedno zvezo, ki mu jo na list zapiše učitelj. Npr.: učenec naj sošolcem s pantomimo pokaže naslednje besedne zveze: Brižinski spomeniki, primera ali komparacija, pridevniška beseda …

 

Sošolci z ugibanjem na osnovi prikazanega iščejo ustrezno besedo ali besedno zvezo, vsebinsko povezano npr. z v preteklih učnih urah usvojeno učno vsebino ali zaključeno učno enoto.

 

Slika 8: Sporočanje z neverbalno komunikacijo (mimika in kretnje).

Slika 8: Sporočanje z neverbalno komunikacijo (mimika in kretnje).

 

Prilagojena pravila

Učenec, ki ugotovi besedno zvezo, lahko izbira: ali bo prevzel vlogo pantomimika ali pa določil sošolca, ki bo to vlogo prevzel namesto njega. Lahko pa tudi sam izbere oz. določi besedno zvezo, ki jo bo moral s pantomimo sošolcem prikazati naslednji učenec.

 

Slika 9: Učenka s pantomimo prikazuje besedno zvezo Martin Luther.

Slika 9: Učenka s pantomimo prikazuje besedno zvezo Martin Luther.

 

Slika 10: Učenki kažeta naslov literarnega obdobja: romantika.

Slika 10: Učenki kažeta naslov literarnega obdobja: romantika.

 

Predlogi podobnih gibalnih aktivnosti

 

Podobne aktivnosti, ki vključujejo vsebine posameznega »nešportnega« predmetnega področja in gibanje in se lahko izvajajo tako v naravi kot v razredu, so npr. ristanc, preskakovanje kolebnice, vrtenje hula hoop obroča, igra človek, ne jezi se ipd. Pravila igre, ki naj vsebujejo tudi učne vsebine posameznega predmeta, lahko oblikujete sami ali skupaj z učenci.

 

Viri

Ayers, J. (1972). Sensory Integration and the Child: Los Angeles. Western Psychological Services. V: Jensen, E. 1998. Teaching with the Brain in Mind. Association for Supervision and Curriculum Development. Alexandria. USA.

Houston, J. (1982). V: Jensen, E. 1998. Teaching with the Brain in Mind. Association for Supervision and Curriculum Development. Alexandria. USA.

MIZS (2014): Predmetnik za osnovno šolo.
https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/Predmetnik-OS/Predmetnik-za-osnovno-solo.pdf

Montessori, M (1988). The Montessori method. New York: Schocke.

Prgić, J. (2018). Kinestetični razred. Učenje skozi gibanje. Praktični priročnik z več kot 100 vajami in igrami. Svetovalno–izobraževalni center MI, Griže.

Starc, G. (2019). Pomen gibanja za učno uspešnost otrok. Vodenje v vzgoji in izobraževanju, 17(1), 9–25, 119.
https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC-38ZF7GIU/9ac478db-6e81-464f-b67d-bcf30ad5ffbf/PDF

Tancig, S. (2015). Utelešena kognicija in možgani v digitalni dobi. V J. Port (ur.), Telo in tehnologija (str. 79–92). Zbornik 8. kulturološkega simpozija. Ljubljana: Kult.co, društvo kulturologov. https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-EXRQGZVQ

Zavod ŠKL. Pravila igre ŠKL med dvema ognjema. MDO – Med dvema ognjema – Pravila (skl.si)

Avtor prispevka:

Nataša Muršec
Nataša Muršec je univerzitetna diplomirana profesorica slovenščine in geografije ter mediatorka. Na Osnovni šoli Trnovo poučuje slovenščino učence tretje triade.

Delite s prijatelji!

Srednja šola se predstavi:

Gimnazija in srednja šola Rudolfa Maistra Kamnik

Gimnazija in srednja šola Rudolfa Maistra Kamnik

Poklic se predstavi:

Krovec

Krovec

Smer se predstavi:

STROJNI TEHNIK – PTI

STROJNI TEHNIK – PTI

Novice iz uredništva:

TELEFON IN TI: KDO IMA NADZOR?

TELEFON IN TI: KDO IMA NADZOR?

Je telefon prva stvar, ki jo pogledaš zjutraj – in zadnja pred spanjem? Nisi edini_a.   Večina mladih – in odraslih – preživi na telefonu več ur na dan.   A redko se vprašamo, kaj to dolgoročno pomeni za naše počutje, koncentracijo in odnose. Je telefon...

KAKO VEŠ, DA NAPREDUJEŠ, TUDI ČE OCENE TEGA NE POKAŽEJO?

KAKO VEŠ, DA NAPREDUJEŠ, TUDI ČE OCENE TEGA NE POKAŽEJO?

Vsak od nas je že kdaj doživel trenutek razočaranja ob vrnjeni nalogi, testu ali oceni, ki ni odražala našega truda.   Čeprav pogosto slišimo, da so znanje, trud in napredek pomembnejši od številke v redovalnici, se vseeno hitro ujamemo v občutek, da nas ocene...

KAJ POČETI POLETI, ČE IMAŠ ČAS – IN PRAZNO DENARNICO

KAJ POČETI POLETI, ČE IMAŠ ČAS – IN PRAZNO DENARNICO

Poletje ni nujno povezano z dragimi potovanji, vstopninami in ogromnimi računi za sladoled.   Včasih so najboljši trenutki tisti, ki ne stanejo nič – le malo domišljije, dobre volje in časa potrebuješ.   Če iščeš ideje, kaj početi med počitnicami, brez da bi...