Učitelj za slepe in slabovidne otroke in mladostnike - poklic

Učitelj za slepe in slabovidne otroke in mladostnike

Učitelj za slepe in slabovidne skrbi za vzgojo, izobraževanje in razvoj otrok in mladostnikov z motnjami vida.

Vse o poklicu

Vse o poklicu

Kakšna dela običajno opravlja učitelj za slepe in slabovidne otroke in mladostnike?

Zadolžen je za čim bolj celostni razvoj otrok in mladostnikov z motnjami vida. Pri tem skrbi za njihovo intelektualno rast, vzgojo, izobraževanje ter čim boljšo integracijo v družbo. V učnem, vzgojnem in rehabilitacijskem procesu sodeluje z drugimi relevantnimi strokovnjaki in starši ali skrbniki.

Učitelj za slepe in slabovidne otroke in mladostnike in delovni pripomočki:

Pri delu uporablja pedagoške in didaktične pripomočke, ki so prilagojeni potrebam slepih in slabovidnih ljudi. Učbeniki, delovni zvezki in strokovne knjige so natisnjeni v brajici, računalnik in računalniški programi so prilagojeni za specializirano uporabo. Pouk poteka tudi s pomočjo avdiovizualnih naprav in reliefnih slik ter drugih materialov, ki spodbujajo čutni razvoj. Načrt dela učitelj pripravi na podlagi učnega načrta in individualnega programa. Razvoj in napredek učenca učitelj dokumentira v dnevniku in poročilih.

Kakšni so izdelki in storitve?

Učitelj slabovidne in slepe otroke spodbuja, da dosežejo svoj največji potencial. Skrbi za njihov celostni razvoj. Pri tem izvaja vzgojno-izobraževalne dejavnosti in jih pripravlja na integracijo v družbo.

Kakšen tip človeka je najbolj ustrezen za poklic učitelja za slepe in slabovidne otroke in mladostnike?

Posameznik, ki opravlja ta poklic, mora biti empatičen in razumevajoč. Delo mora opravljati spoštljivo in brez predsodkov. Je kreativen in inovativen ter samoiniciativen. Ima dobro razvite komunikacijske ter retorične spretnosti. Sposoben je prilagajanja učnega načrta glede na potrebe učencev. Spremlja njihov razvoj in jih spodbuja k napredovanju. Nima težav s fizičnim stikom, zaveda se pomena profesionalnega dotika in usmerjanja.

Poklic - učitelj za slepe in slabovidne otroke in mladostnike

Potrebna izobrazba,

znanja in veščine

Kakšne so poklicne nevarnosti pri delu?

Opravljanje poklica je psihično in fizično naporno, zato lahko pride do poklicne izgorelosti. Možne so težave z govornim aparatom in glasilkami.

Kakšna je predvidena izobrazba za poklic učitelja za slepe in slabovidne otroke in mladostnike?

Za opravljanje poklica je predvidena končana univerzitetna izobrazba na Pedagoški fakulteti. Zahteva se tudi poglobljeno znanje specialne pedagogike s področja dela z osebami z motnjami vida.

Kakšna znanja in spretnosti potrebuje za opravljanje svojega dela?

Za opravljanje dela učitelj za slepe in slabovidne potrebuje znanja o razvoju otroka z motnjami vida. Seznanjen mora biti z učnim načrtom, ki je predviden za tovrstne posameznike in z zakonodajnimi določili s področja. Pozna metode iz specialne didaktike, specialne pedagogike ter ima ustrezno zdravstveno znanje. Otroke in mladostnike zna primerno usmerjati in razumeti njihove vedenjske vzorce. Zaželeno je, da ima dobre komunikacijske spretnosti, ki mu pomagajo pri vodenju, usmerjanju in približevanju zunanjega sveta svojim učencem.

Kakšne so potrebne psihofizične sposobnosti?

Delo prinaša veliko psihičnih in fizičnih naporov, zato je zaželeno, da je posameznik v dobrem zdravstvenem stanju. Učitelj za slepe in slabovidne mora biti osebnostno zrela, odgovorna, komunikativna, samoiniciativna in prilagodljiva oseba.

Kje se lahko zaposli učitelj za slepe in slabovidne otroke in mladostnike?

Zaposli se lahko v vrtcu, osnovni ali srednji šoli s prilagojenim programom. Dela lahko tudi v različnih centrih, zavodih in drugih ustanovah, ki so namenjeni usposabljanju ter izobraževanju otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami ali v invalidskem podjetju.

Kakšna so delovna področja?

Učiteljeve zadolžitve se prilagajajo zahtevam ustanov, v katerih je zaposlen. Osnova njegovega dela pa je vedno pedagoško vodenje.

Kakšne so razmere za delo?

Delo je zelo raznoliko in spremenljivo. Razmere, v katerih dela, so odvisne od vzgojno-izobraževalnih ali delovnih programov, ki jih izvajajo različne ustanove. Dejavnosti izvaja glede na starost in stopnjo motnje svojega varovanca ter v sodelovanju z družinskimi člani ali skrbniki otroka ali mladostnika. Če je zaposlen kot mobilni pedagog, dela na terenu.

Kakšne so možnosti zaposlovanja?

S katero fakulteto lahko pridobim izobrazbo za opravljanje poklica?

Zahteva se končano izobraževanje na Pedagoški fakulteti in dodatna znanja za delo z otroki in mladostniki s posebnimi potrebami.