Poslovni sekretar
Poslovni sekretar vodi, organizira in načrtuje delovne procese v pisarnah in tajništvu.
Vse o poklicu
Vse o poklicu
Kakšna dela običajno opravlja poslovni sekretar?
Poslovni sekretar se ukvarja z analizo in reševanjem problemov snovanja in uvajanja sodobnih rešitev na področjih organizacije dela in informacijskega sistema. Dela v pisarnah in tajništvu ter vodi in organizira aktivnosti glede na terminske plane. Njegova naloga je pripravljanje poslovnih analiz, evidentiranje podpisanih pogodb, sestava poročil in nadzor stroškov.
Delovni pripomočki:
Poslovni sekretar pri svojem delu uporablja telefon, osebni računalnik, tiskalnik, kalkulator in internet. Upravlja z dokumenti, ki so pretežno zaupne narave, kot so: zapisniki različnih sej, finančni načrti, finančna poročila.
Kakšni so izdelki in storitve poslovnega sekretarja?
Poslovni sekretar samostojno pripravlja zapisnike sej, strokovne dopise, različna finančna poročila in načrte, analize poslovanja ter druge dokumente. Usposobljen je za samostojno delo in tako sam izdaja odločbe in rešuje upravne zadeve ter predlaga izboljšave informacijskih sistemov.
Kakšen tip človeka je najbolj ustrezen za poklic poslovnega sekretarja?
Kandidat za delo mora biti pozoren, odgovoren in zbran, pripravljen mora biti na popravljanje svojih napak. Delo opravlja diskretno, je pri tem zvest in zrel, podrejeni pa mu lahko zaupajo.
Potrebna izobrazba,
znanja in veščine
Kakšne so poklicne nevarnosti pri delu poslovnega sekretarja?
Večjih nevarnosti na delovnem mestu poslovnega sekretarja ni, zaradi stalnega očesnega napora, ker dela z osebnim računalnikom, lahko pride do poslabšanja vida, vendar se to da preprečiti z ekransko zaščito.
Kakšna je predvidena izobrazba za poklic poslovnega sekretarja?
Kandidat za poklic mora imeti višjo strokovno izobrazbo administrativne smeri ali opravljen strokovni program, ki ga nadaljuje po pridobljeni srednješolski izobrazbi.
Kakšna znanja in spretnosti potrebuje za opravljanje svojega dela?
Poslovni sekretar mora obvladati poslovno komuniciranje v slovenskem jeziku in tujih jezikih. Prepoznati mora vedenje strank in se učinkovito pogajati. Pri svojem delu ima opravka z upravnimi zadevami, zato mora poznati zakonodajo in opravljati dejanja v upravnih postopkih. Sposoben je organizirati poslovanje in delo podjetja in rešuje podjetniške probleme. Pozna poslovni bonton, osnove stikov z javnostjo in menedžmenta, je komunikativen, lojalen, odgovoren, prilagodljiv in skrbi za varovanje poslovnih skrivnosti.
Kakšne so potrebne psihofizične sposobnosti poslovnega sekretarja?
Ker je poslovni sekretar izpostavljen stresu, delovnim obremenitvam in pritiskom, mora imeti dobre psihofizične sposobnosti. Biti mora odločen, sposoben hitrega dojemanja, imeti mora občutek za delo z ljudmi, pri opravljanju delovnih zadolžitev pa mora biti takten, prijazen, zanesljiv, samoiniciativen in samozavesten.
Kje se lahko zaposli poslovni sekretar?
Poslovni sekretar se lahko zaposli kot referent za koncesije, socialno zavarovanje, kot vodja pisarne ali kabineta ali kot poslovno upravni tajnik pri različnih delniških družbah, kjer izvaja pomembnejša organizacijska in tajniška dela.
Kakšna so delovna področja poslovnega sekretarja?
Poslovni sekretar dela na področju upravnih in socialnih zadev, zavarovalništva, koncesij, izobraževalne in kadrovske dejavnosti, odnosov z javnostjo in korespondence. Vodi lahko skupino ljudi, na področju odnosa z javnostjo predstavlja podjetje in pripravlja tiskovne konference.
Kakšne so razmere za delo?
Delo poslovnega sekretarja običajno poteka v svetlem, zaprtem, zračnem prostoru (v pisarni), razmere za delo pa so ugodne.