Instagram je danes eno najbolj priljubljenih družbenih omrežij na svetu.
Za številne mlade je osrednje orodje za izražanje, povezovanje, spremljanje novic in ustvarjanje vsebin.
Čeprav ga večina dobro pozna kot aplikacijo, ki jo odpremo vsak dan, pa je njegova zgodovina, razvoj in vloga v sodobni kulturi polna zanimivih preobratov in presenetljivih dejstev.
Instagram je bil na začetku znan kot Burbn
Instagram je bil sprva znan pod imenom Burbn – aplikacija, ki je uporabnikom omogočala deljenje lokacij in fotografij svojih najljubših barov. Navdih zanjo je soustanovitelj Kevin Systrom dobil pri svoji ljubezni do viskija, po katerem je aplikacijo tudi poimenoval. Ker je bila preveč zapletena za uporabo, sta z Mikom Kriegerjem projekt poenostavila: odstranila sta vse odvečne elemente in se osredotočila zgolj na deljenje fotografij. Tako je leta 2010 nastal Instagram, kot ga poznamo danes.
Prva objava je bila fotografija psa
Prva fotografija, ki je bila kdaj objavljena na Instagramu, je nastala 16. julija 2010. Objavil jo je soustanovitelj Kevin Systrom – prikazuje psa in del stopala njegove partnerke, posneta pa je bila pred stojnicami s hitro hrano v Mehiki. Ta navidez nepomembna, spontana slika danes velja za simbolični začetek ene najvplivnejših platform v zgodovini družbenih omrežij.
Ime je sestavljeno iz dveh besed
Ime Instagram je sestavljeno iz dveh angleških besed – instant camera in telegram. Kombinacija naj bi poudarjala hitro, neposredno deljenje vizualnih sporočil, podobno kot so nekoč telegrami prenašali kratka, jedrnata sporočila. Ime tako odraža temeljno idejo platforme: preprosto in takojšnje ujemanje in deljenje trenutkov skozi fotografijo.
Instagram je bil sprva na voljo le za iPhone
Ob uradni izdaji oktobra 2010 je bil Instagram na voljo izključno uporabnikom naprav iOS. Aplikacijo si je že prvi dan preneslo 25.000 ljudi, v dveh mesecih pa milijon. Verzija za Android je sledila šele aprila 2012 in je v prvih 24 urah dosegla več kot milijon prenosov.
Facebook (Meta) je Instagram kupil za milijardo dolarjev
Leta 2012 je podjetje Facebook (zdaj Meta) za približno 1 milijardo ameriških dolarjev kupilo Instagram, ki je imel takrat le 13 zaposlenih. Prevzem velja za eno najuspešnejših poslovnih potez v zgodovini digitalne industrije.
Kdo ima največ všečkov?
Rekord za največ všečkov na Instagramu je dolgo časa držala preprosta fotografija jajca, ki jo je januarja 2019 objavil anonimni profil @world_record_egg. Cilj objave je bil preseči število všečkov takratne najbolj priljubljene objave Kylie Jenner – in to mu je uspelo: jajce je zbralo več kot 55 milijonov všečkov ter postalo internetni fenomen. Vendar je decembra 2022 ta rekord padel. Lionel Messi je po zmagi Argentine na svetovnem prvenstvu v Katarju objavil serijo fotografij s pokalom, ki so zbrale več kot 75 milijonov všečkov in tako postale najbolj všečkana objava v zgodovini Instagrama.
Kdo ima največ sledilcev?
Nogometni zvezdnik Cristiano Ronaldo ima največ sledilcev na Instagramu. Trenutno ima več kot 650 milijonov sledilcev, kar ga že dalj časa uvršča na sam vrh najbolj spremljanih profilov na svetu. Sledijo mu Lionel Messi, Selena Gomez in Kylie Jenner.
Instagram vpliva na potovanja, modo in prehrano
Instagram že dolgo ni več le prostor za deljenje utrinkov – danes pomembno vpliva na to, kam ljudje potujejo, kaj jedo in kako živijo. Raziskave kažejo, da številni uporabniki destinacije za dopust, prehranske izbire in celo vadbene rutine pogosto oblikujejo na podlagi vsebin, ki jih vidijo pri vplivnežih in znamkah na platformi.