Odnos med našimi oblačili in čustvenimi stanji presega zgolj estetiko.
Izbira oblačil lahko namreč močno vpliva na to, kako se počutimo, vedemo in kako nas dojemajo v različnih situacijah.
Moč prave obleke
Izbira pravih oblačil lahko deluje kot psihološka spodbuda, ki izboljša našo samozavest. Prava oblačila lahko na nek način postanejo simbolna predstavitev, ki vpliva na to (in odraža), kako dojemamo samega sebe in kako želimo, da nas vidijo drugi.
Vendar pa lahko pritisk, da se prilagodimo lepotnim standardom, vodi do pozitivnih in negativnih posledic. Medtem ko nam lahko skrbno izbrana obleka vlije veliko (samo)zaupanja, lahko družbena pričakovanja in ideali na drugi strani sprožijo tudi negativne posledice, ki lahko vodijo v to, da začnemo dvomiti vase.
Moda ima moč, da v času najstništva, gradi skupinsko pripadnost in nam pomaga, da vzpostavimo povezave s podobno mislečimi vrstniki. Deluje tudi kot izrazni jezik, skozi katerega lahko najdemo občutek pripadnosti, ki pomaga graditi prijateljstva in romantične odnose.
Moda in duševno zdravje
Čeprav je moda lahko odlično orodje za pozitivno samoizražanje in samozavest, je lahko tudi vir stresa in negotovosti. Pretirana osredotočenost na izgled lahko celo privede do anksioznosti in izgube samozavesti, če se primerjamo z nerealnimi standardi. Gojiti lahko začnemo negativne občutke do sebe in začnemo dvomiti o lastni vrednosti. Izbira oblačil je nedvomno močno povezana z našo samopodobo, te izbire pa zagotovo postanejo nekoliko bolj pomembne v času najstništva.
Oblačila in samopodoba
V najstniških letih, obdobjem, ki ga zaznamujeta samoodkrivanje in pridobivanje neodvisnosti, z oblačili izražamo svoj razvijajoči se občutek samega sebe. Želja po tem, da nekam pripadamo in hkrati ohranimo svoj individualni glas, se prepleta tudi z našimi modnimi odločitvami. Medtem ko gradimo svojo identiteto, lahko moda odraža tudi naše kulturno ozadje, osebne interese in želje.
Pomembno je, da oblačila izbiramo ne le na podlagi osebnih preferenc, ampak tudi glede na to, kako želimo, da nas svet dojema. Naša oblačila igrajo ključno vlogo tudi pri oblikovanju prvih vtisov. Delujejo namreč tudi kot oblika neverbalne komunikacije, ki izraža različne vidike posameznikove osebnosti in identitete.