Dobri, smiselno organizirani in uporabni zapiski nam pomagajo pri razumevanju, pomnjenju in povezovanju snovi.
So strukturiran način organiziranja informacij, zaradi česar so zapletene teme na dolgi rok lažje obvadljive.
Uporabimo jih lahko kot dragocena učna orodja za pripravo na ustne in pisne teste.
Obstajajo različne raziskave in teorije v zvezi s pisanjem zapiskov
Ena izmed študij je pokazala, da so učenci, ki so se odločili za ročno pisanje zapiskov, dosegli boljše rezultate pri testih kot učenci, ki so se odločili za tipkanje zapiskov. Pisanje z roko nam omogoča, da lažje obdelamo in razumemo informacije.
Za uporabno se je izkazala tudi metoda orisa. Ta vključuje hierarhično organiziranje zapiskov z uporabo naslovov in podnaslovov za strukturiranje danih informacij. Ta metoda nam lahko pomaga pri prepoznavanju glavnih podatkov in dodatnih podrobnosti ter tako olajša proces, ko si naši možgani poskušajo priklicati neko informacijo.
Učinkovita pa je tudi uporaba miselnih vzorcev, saj nam pomaga, da si informacije predstavljamo tudi vizualno in jih lažje povežemo z osrednjo temo in jo nadalje razdelimo na manjše, bolj obvladljive podteme. Ta metoda izboljša razumevanje z vizualno organizacijo informacij, ki odražajo, kako možgani obdelujejo in shranjujejo informacije.
Kaj je bistveno pri pisanju uporabnih zapiskov?
Zapiši ključna dejstva
Če imaš učitelja, ki piše zapiske na tablo, je to bonus: lahko jih prepišeš. Če ne, si zapiši najpomembnejše in ključne točke iz predavanja. Lahko traja nekaj časa, da se naučiš izluščiti glavne ideje in ključna dejstva, zato nikar ne obupaj. Nekateri učitelji morda med poukom omenijo veliko datumov in dejstev, vendar na tablo zapišejo le ključne, drugi učitelji morda ne zapišejo ničesar, lahko pa večkrat ponovijo določen datum ali podatek. To je namig, da gre za pomembno informacijo.
Ne pretiravaj
Ne delaj si zapiskov, ki poskušajo ujeti vsako učiteljevo besedo. Če se preveč osredotočiš na to, da narediš svoje zapiske čim bolj popolne, se boš težje posvetil_a temu, kaj učitelj govori. Nekateri se bolje učijo tako, da poslušajo, si zapišejo nekaj ključnih točk in nato po pouku pregledajo snov, ko imajo na voljo več časa.
Vprašaj
Naj te ne bo strah prositi učitelja, naj ponovi nekaj, kar si zamudil_a ali preslišal_a. Če je učitelj prehiter, je velika verjetnost, da bodo tudi tvoji sošolci z veseljem ponovno slišali iste informacije. Če se ne želiš izpostavljati v razredu, se z učiteljem posvetuj po pouku.
Primerjaj
Če primerjaš svoje zapiske z zapiski sošolca oz. sošolke, ti lahko to pomaga pri utrjevanju znanja in pri pomnjenju informacij. Hkrati lažje najdeš morebitne napake v zapiskih ali pa jih dopolniš z manjkajočimi podatki.
Prepiši
Če si zapiske pisal_a v naglici, jih morda kasneje ne boš znal_a prebrati. Ko prideš domov, preglej svoje zapiske in jih po potrebi ponovno prepiši. Prepisovanje ti bo prav tako pomagalo, da si lažje zapomniš snov.
Organiziraj
Zapiske za vsak predmet zbiraj na enem samem mestu, da se boš lažje orientiral_a po snovi in zlahka našel_a tisto, kar potrebuješ.
0 Comments